SOPIMUSEHDOT
ALLA KUVATTUJA SOPIMUSEHTOJA SOVELLETAAN COMPULINE OY:N PALVELUIHIN, JOLLEI TOISIN OLLA KIRJALLISESTI SOVITTU.
1. SOPIMUSEHTOJEN SOVELTAMINEN
Näitä
yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Compuline Oy:n (”Palveluntarjoaja”)
toimittamiin palveluihin (”Palvelu”), jollei toisin olla kirjallisesti
sovittu. Sopimuksen osapuolina ovat Compuline Oy ja Palveluntarjoajan
tarjoamaa Palvelua käyttävä tai sen tilannut taho (”Asiakas”). Asiakas
sitoutuu käyttämään Palvelua näiden yleisten sopimusehtojen mukaisesti.
2. SOPIMUSEHTOJEN VOIMASSAOLO
Nämä yleiset sopimusehdot astuvat voimaan 24.9.2018 ja ovat voimassa toistaiseksi.
3. PALVELUN TOIMITTAMINEN
Palveluntarjoaja
toimittaa Asiakkaalle Asiakkaan tilaamat Palvelut ja Palveluiden
käyttämiseen tarvittavat käyttäjätunnukset ja salasanat.
Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa käyttäjätunnuksia ja salasanoja
tarpeen vaatiessa ilmoittamalla tästä Asiakkaalle.
Palvelu on
toimitettu, kun Palveluntarjoaja ilmoittaa Palvelun olevan
käytettävissä. Asiakkaan katsotaan hyväksyneen toimituksen, ellei hän
reklamoi siitä kirjallisesti välittömästi kuitenkin viimeistään
seitsemän (7) vuorokauden kuluessa siitä, kun Palveluntarjoaja ilmoitti
Palvelun olevan käytettävissä. Mikäli sopimus puretaan tai Palvelu
päätetään Asiakkaasta johtuvasta syystä, on Asiakas velvollinen
korvaamaan Palvelun toimituksesta aiheutuneet kulut sopimuksen tai
Palvelun päättymisestä huolimatta.
Palveluntarjoajalla on oikeus käyttää alihankkijoita tai muita sopimuskumppaneita Palveluiden toimittamisessa.
4. PALVELUN SISÄLTÖ
Palveluntarjoaja
tuottaa Palvelun parhaaksi katsomallaan tavalla. Palvelun sisältö on
yksilöity sitä koskevassa sopimuksessa tai Palveluntarjoajan
tilausvahvistuksessa sekä mahdollisessa palvelukuvauksessa.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden muuttaa Palvelun sisältöä, tiedottaen
siitä kuitenkin etukäteen. Asiakkaan pyynnöstä tehdyistä muutoksista
veloitetaan normaali toimenpidemaksu kulloinkin voimassa olevan
hinnaston mukaisesti.
Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa
Palvelun sisältöä myös tiedottamatta tästä etukäteen, mikäli tämä on
tarpeen esimerkiksi tietoturva- tai muista syistä. Tällöin tehdyistä
muutoksista pyritään tiedottamaan mahdollisimman nopeasti jälkikäteen.
Mikäli
Palvelun muutokset edellyttävät muutoksia Asiakkaan laitteisiin tai
ohjelmistoihin, vastaa Asiakas omalla kustannuksellaan tällaisista
muutoksista. Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelun muutosten Asiakkaalle
mahdollisesti aiheuttamista haitoista.
5. PALVELUNTARJOAJAN VASTUUT JA VELVOLLISUUDET
Palveluntarjoajan
vahingonkorvausvelvollisuus on yhteensä enintään kyseisen Palvelun
yhden (1) kuukauden palvelumaksuja vastaava rahamäärä. Palveluntarjoaja
ei vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista kuten esimerkiksi
saamatta jääneestä voitosta, tuotannon tai liikevaihdon vähentymisestä
tai keskeytymisestä aiheutuneista vahingoista tai kolmannelle
osapuolelle olevien velvoitteiden täyttämättä jäämisestä tai muusta
ennalta arvaamattomasta vahingosta. Palveluntarjoaja ei vastaa Asiakkaan
tietojen tai tiedostojen tuhoutumisesta, katoamisesta tai muuttumisesta
ja tästä aiheutuneista vahingoista ja kuluista, kuten tiedostojen
uudelleen luomisen aiheuttamista kustannuksista. Vastuunrajoituksia ei
sovelleta tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella aiheutettuihin
vahinkoihin.
Palvelussa katsotaan olevan virhe (”Virhe”), mikäli
se olennaisesti poikkeaa Toimittajan palvelukuvauksessa määrittelemistä
ominaisuuksista ja poikkeama olennaisesti haittaa Palvelun käyttöä.
Mahdollisessa virhetilanteessa asiakkaan on reklamoitava kirjallisesti
seitsemän (7) päivän kuluessa siitä, kun Asiakas huomasi tai hänen olisi
kohtuudella pitänyt huomata Virhe. Palveluntarjoaja korjaa mahdolliset
Virheet niin pian kuin kohtuudella mahdollista.
Palveluntarjoaja
ei vastaa Asiakkaan Palvelussa olevasta tietosisällöstä tai
tietosisällön toimivuudesta. Palveluntarjoajalla ei myöskään ole
velvollisuutta korjata Virhettä, joka on aiheutunut Asiakkaan omasta
toiminnasta, esimerkiksi väärinkäytöksistä tai Palvelun virheellisestä
tai sopimuksenvastaisesta käytöstä tai Asiakkaan tekemästä tai
kolmannella osapuolella teettämästä muutoksesta tai korjauksesta.
Palveluntarjoaja
ei vastaa tietoverkosta tai muualta tulevasta Asiakkaaseen tai
Asiakkaan tietojärjestelmiin ja laitteisiin kohdistuvasta häirinnästä,
luvattomasta käytöstä tai näihin rinnastettavasta toiminnasta.
Palveluntarjoaja ei vastaa virusten aiheuttamista häiriöistä tai
vahingoista tai Virheistä.
Palveluntarjoaja ei vastaa Virheistä
tai toimintakatkoista, jotka aiheutuvat ylivoimaisesta esteestä (force
majeure) tai kolmansien osapuolien toiminnasta kuten esimerkiksi
kolmansien osapuolten verkoissa tai ohjelmistoissa esiintyvistä
ongelmista tai muista virheistä.
Palveluntarjoajalla on oikeus
keskeyttää Palvelun tuottaminen tilapäisesti, mikäli se on tarpeellista
asennus-, korjaus-, huolto- tai muiden töiden vuoksi, Palveluun
kohdistuvan tietoturvauhan vuoksi tai jos laki tai viranomaismääräys
tätä edellyttää. Palveluntarjoaja pyrkii minimoimaan katkoksen keston ja
tiedottamaan siitä Asiakkaalle mahdollisuuksien mukaan etukäteen.
6. ASIAKKAAN VASTUUT JA VELVOITTEET
Asiakas
on vastuussa käyttäjätunnuksien ja salasanojen käytöstä ja niiden
avulla tapahtuvasta suorasta ja välillisestä toiminnasta. Asiakkaan
pyynnöstä tapahtuvasta käyttäjätunnuksen tai salasanan vaihtamisesta on
Palveluntarjoajalla oikeus veloittaa kulloinkin voimassa olevan
hinnaston mukainen toimenpidemaksu.
Asiakas sitoutuu säilyttämään
käyttäjätunnuksensa ja salasanansa huolellisesti, eikä missään
tilanteessa saa luovuttaa käyttäjätunnuksiaan tai salasanojaan kolmannen
osapuolen käyttöön. Asiakkaan tulee välittömästi ilmoittaa
Palveluntarjoajalle käyttäjätunnuksen tai salasanan joutumisesta
kolmannen osapuolen tietoon sekä epäilemästään väärinkäytöstä.
Asiakkaan
on annettava Palveluntarjoajalle riittävät ja oikeat tiedot Palvelun
toimittamista varten ja myötävaikutettava parhaalla mahdollisella
tavalla Palvelun toimittamiseen.
Asiakas vastaa täysin Palvelun
kautta toisille käyttäjille tai Palveluntarjoajalle toimitetusta
materiaalista, Asiakkaan tai kolmansien Palveluun siirtämästä,
keräämästä tai tallentamasta materiaalista sekä muuten Palvelua varten
Palveluntarjoajalle luovutetusta materiaalista. Asiakas vastaa siitä,
että sillä on oikeus käyttää materiaalia ja että materiaali ei aiheuta
häiriöitä verkkoliikenteeseen, eikä loukkaa kolmansien osapuolien
tekijänoikeuksia tai muita oikeuksia, riko lakia tai
viranomaismääräyksiä, eikä ole hyvien tapojen vastaista.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden poistaa materiaalin, joka rikkoo tai jonka Palveluntarjoaja epäilee rikkovan sopimusehtoja.
Asiakas
ei saa käyttää Palvelua lain tai hyvien tapojen vastaiseen toimintaan.
Palvelun avulla suoritettu tietoturva-aukkojen etsiminen tai
väärinkäyttö on ehdottomasti kiellettyä ja johtaa välittömästi
sopimuksen irtisanomiseen sekä mahdollisiin vahingonkorvauksiin. Asiakas
ei saa markkinoida palveluaan lain tai hyvien tapojen vastaisesti,
johon luetaan ainakin suoramarkkinointi sähköpostitse ilman
markkinoinnin vastaanottajan suostumusta, mainostaminen uutisryhmissä,
keskustelufoorumeissa tai muissa paikoissa, joissa se on kielletty.
Mikäli
asiakkaan Internet-liikenteen tai palvelinresurssien käyttö poikkeaa
olennaisesti tavanomaisesta tai palvelukuvauksen mukaisesta, on
Palveluntarjoajalla oikeus tarkastaa Palvelusta perittävää hintaa
käyttöä vastaavaksi. Palveluntarjoaja ilmoittaa hinnanmuutoksesta
Asiakkaalle kolmekymmentä (30) päivää ennen hinnanmuutoksen voimaantuloa
tai hinnanmuutoksesta sovitaan tapauskohtaisesti Asiakkaan kanssa.
Palveluntarjoaja varaa oikeuden priorisoida liikennettä ja
palvelinresurssien käyttöä sekä tarvittaessa irtisanoa sopimus
tällaisissa tapauksissa.
Palveluntarjoaja ei vastaa mistään
materiaalista, johon Asiakas pääsee Palvelun kautta. Asiakas vastaa
tiedostojen, sähköpostien sekä muun materiaalin varmuuskopioinneista.
Palveluntarjoaja ei takaa tiedon säilymistä Palvelussa. Asiakas on
velvollinen huolehtimaan tietoturvasta, ellei toisin ole kirjallisesti
sovittu.
Asiakas on velvollinen lukemaan Palvelua ja siihen
mahdollisesti tulevia muutoksia koskevat Palveluntarjoajan toimittamat
tiedotteet sekä toimimaan niiden mukaisesti. Tiedotteet voidaan
julkaista Palveluntarjoajan www-sivuilla tai toimittaa Asiakkaalle
muulla tavalla.
7. MAKSUT
Palvelut laskutetaan tilauksen
yhteydessä tai sovitun laskutusjakson mukaisissa jaksoissa. Asiakas
valitsee laskutusjakson tilauksen yhteydessä. Laskutus tapahtuu
tilauksen jälkeen etukäteen ennen kunkin laskutusjakson alkamista.
Laskut lähetetään Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen joko postitse tai
sähköpostitse. Asiakas vastaa laskujen maksusta niiden eräpäivään
mennessä.
Asiakas maksaa Palvelusta kulloinkin voimassa olevan
hinnaston mukaisesti. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa Palvelun
hintaa ja hintarakennetta. Palveluntarjoajan ajantasainen hinnasto sekä
yleiset sopimusehdot ovat aina nähtävillä kauppa.konkarit.net
verkkosivuilla. Palvelua koskevat hinnat on esitetty ja laskutetaan
euroissa, ellei toisin ole kirjallisesti sovittu. Hinnanmuutokset
astuvat voimaan heti ja uusia hintoja käytetään Asiakkaan seuraavan
laskutusjakson laskutuksessa. Hinnanmuutoksista ilmoitetaan Asiakkaalle
Palveluntarjoajan www-sivulla ja edellisen laskutusjakson laskun
yhteydessä tai erillisellä kirjeellä tai sähköpostilla. Hinnankorotuksen
yhteydessä Asiakkaalla on mahdollisuus kirjallisesti irtisanoa Palvelu.
Palveluntarjoajalla
on oikeus katkaista Palvelu, mikäli Asiakas ei suorita maksua
eräpäivään mennessä. Palveluntarjoaja varaa oikeuden irtisanoa Palvelu
ilman irtisanomisaikaa, mikäli maksua ei suoriteta välittömästi
maksuhuomautuksen jälkeen.
Palveluntarjoajalla on oikeus periä
viivästyneistä suorituksista korkolain mukainen viivästyskorko sekä
voimassaolevan hinnaston mukainen maksuhuomautusmaksu. Katkaistun
Palvelun avaamisesta Palveluntarjoaja perii hinnaston mukaisen
avausmaksun.
Varattujen verkkotunnuksien oikeudet säilyvät
Palveluntarjoajalla niin kauan, kunnes Asiakas on maksanut
verkkotunnusta koskevat laskunsa kokonaan. Mikäli Asiakas ei maksa
verkkotunnusta koskevia laskuja kokonaan, ei Palveluntarjoajalla ole
velvollisuutta uusia Asiakkaan verkkotunnuksia.
8. VOIMASSAOLO
Sopimuksen
voimassaolo alkaa siitä päivästä kun Palveluntarjoaja luovuttaa
asiakkaalle Palvelun käyttäjätunnukset tai muulla tavoin ilmoittaa
Palvelun avaamisesta. Sopimus on voimassa 12 kuukauden jaksoissa, ellei
muuta ole erikseen sovittu. Jos Osapuoli ei halua jatkaa sopimusta, on
sen kirjallisesti irtisanottava Palvelu vähintään yksi (1) kuukausi
ennen seuraavan sopimuskauden alkamista. Ellei Osapuoli irtisano
sopimusta, jatkuu sopimus automaattisesti sopimuskauden loputtua uudella
edellisen sopimuskauden pituisella jaksolla.
Osapuolella on
oikeus purkaa sopimus mikäli toinen osapuoli rikkoo sopimusta tai sen
ehtoja, eikä korjaa rikkomustaan kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa
siitä kirjallisen ilmoituksen saatuaan. Palveluntarjoajalla on kuitenkin
oikeus purkaa sopimus välittömästi kirjallisella ilmoituksella, jos
Asiakas on jättänyt laskunsa maksamatta 14 päivää laskun eräpäivästä
lukien, jos Asiakas häiritsee muuta web-ylläpitopalvelua tai käyttää
tietoverkkoa laittomaan tai hyvien tapojen vastaiseen toimintaan tai jos
Asiakas on haettu konkurssiin tai selvitystilaan, määrätty
velkasaneeraukseen tai velkajärjestelyyn tai on muutoin maksukyvytön.
Palveluntarjoajalla on myös oikeus purkaa sopimus välittömästi
kirjallisella ilmoituksella, mikäli Palvelun tuottamista ei voida jatkaa
ulkopuolisen tekijän vuoksi.
Mikäli Palveluntarjoajalla on
oikeus purkaa sopimus, voi Palveluntarjoaja vaihtoehtoisesti sulkea
Palvelun. Mikäli Palveluntarjoaja sulkee Palvelun, on sillä oikeus
myöhemmin purkaa sopimus saman tapahtuman perusteella.
9. JÄLLEENMYYNTI
Asiakkaalla
on oikeus jälleenmyydä Palvelua edelleen ainoastaan, mikäli
jälleenmyynnistä on nimenomaisesti sovittu kirjallisesti tai mikäli
kyseisen Palvelun palvelukuvauksessa on kerrottu Palvelun olevan
tarkoitettu jälleenmyyntiin. Asiakas vastaa siitä, että kaikki Palvelua
suoraan tai välillisesti käyttävät tahot noudattavat näitä yleisiä
sopimusehtoja. Asiakas sitoutuu noudattamaan Palveluntarjoajan
jälleenmyynnille asettamia mahdollisia erityisehtoja. Selvyyden vuoksi
todetaan, että Jälleenmyyjä myy Palveluja itsenäisenä
elinkeinonharjoittajana omaan lukuunsa ja omissa nimissään, eikä se saa
toimia Palveluntarjoajan nimissä tai tehdä Palveluntarjoajaa sitovia
sopimuksia tai muita sitoumuksia tai velvoitteita.
10. MUUT EHDOT
Asiakas
sitoutuu pitämään luottamuksellisina kaikki tähän sopimukseen,
Palveluun ja sen hinnoitteluun liittyvät tiedot. Asiakas vastaa siitä,
että hänen palveluksessaan toimivat työntekijät, alihankkijat sekä muut
Palveluun kuuluvat tahot noudattavat näitä ehtoja.
Salassapitovelvollisuus on voimassa myös sopimuksen päättymisen jälkeen.
Omistusoikeus
ja kaikki immateriaalioikeudet Palveluun ja siihen liittyvään
dokumentaatioon sekä niiden kopioihin, muutoksiin ja käännöksiin
kuuluvat Palveluntarjoajalle tai kolmansille osapuolille.
Asiakkaalla
ei ole oikeutta siirtää sopimusta tai Palvelua kolmannelle osapuolelle
ilman Palveluntarjoajan etukäteen antamaa kirjallista suostumusta.
Palveluntarjoajalla
on oikeus siirtää sopimus tai Palvelu kolmannelle osapuolelle sekä
muuttaa sopimuksen tai palvelukuvauksen sisältöä.
Sopimukseen
sovelletaan Suomen lakia. Erimielisyydet pyritään ensisijaisesti
ratkaisemaan neuvottelemalla. Mikäli tämä ei ole mahdollista,
käsitellään erimielisyydet Oulun käräjäoikeudessa.